Kauden aloituspalaveri kooste 29.7.-24

Kauden aloitus startattiin tiimin jäsenten puheenvuoroilla, jokainen sai kertoa kesästään kivoja asioita sekä mitä eniten syksyssä odottaa. Oli ihana kuulla että moni arvostaa Hutungissa eniten hyvää työilmapiiriä ja yhteisöä, tämä on ollut yhteinen projekti ja jokainen antaa siihen oman osansa! <3

Seuraavaksi siirryimme käymään läpi Hutungin kesän kuulumisia, päällimmäisenä kesäkuussa päättyi historiamme Äänekoskella ja Pankkari Bowlingista on muutettu kaikki omaisuus Hutungin päähän. Tämän vuoksi pystyimme päivittämään terassin kaluston rennompaan suuntaan ja siinä on asiakkaita mukavasti nautiskellut läpi kesän. Kahvion kalusteet vaihdoimme myös Pankkarilta tulleisiin ja kokoustila sai taas kahviosta paremmat pöydät ja tuolit. Keittiön kylmälaitteita päivitettiin ja järjesteltiin muutenkin enemmän tilaa keittiöön johtoryhmän kanssa. Squash kenttien seinät on kitattu ja maalattu ammatti pintakäsittelijän toimesta sekä hallin käytävällä oleva infoseinä maalattu mustaksi. Lisäksi snooker verat on vaihdettu Suomen biljardikaupan toimesta. Hutungin kesä on ollut uudistuksien lisäksi vilkas asiakkaista vaikka kelit on olleet hyvät, tästä olemme enemmän kuin onnellisia. Suomipopeilla tyhyily oli niin kivaa että päätimme myös tehdä tästä jokavuotisen perinteen.

Johtoryhmän kanssa palaveerattiin kesän alussa ja päätettiin hakea investointilainaa tennis 3 kentän uusimiselle, kilpailutus käynnistettiin ja tekijäksi valikoitui Acon Oy Jari Alavaikko, hänen käsialaa on myös tennis 4 kenttä. Alavaikolla on vaikuttava referenssilista ja häntä suositeltiin yksityisten mailapelikeskusten joukossa ylivoimaisesti eniten. Kenttä on courtsol standing flex, akryylimassaan sekoitetaan 4 kerrosta kumirouhetta lisäämään joustoa pelialustaan. Väreiltään kenttä tulee olemaan puna-oranssi pelialueelta ja reunoilta tummansininen. Kentällä aloitetaan purkutyöt viikon 33 alusta ja kenttä on pelikunnossa viikolla 36. Teemme purkutyöt itse joten sovimme henksun talkoot 14.8. klo 9-15.00 talkoissa siivoamme kentän purkujätettä, asennetaan squashiin uusi verkko, asennetaan sulis 7-9 pressut paikalleen, kitataan ja maalataan pukuhuonekäytävä ja saunakabinetti sekä hiotaan saunakabinetin lauteet ja vahataan saunavahalla.

Seuraavaksi palaverissa teimme ryhmätehtävänä pelisäännöt yritysasiakkaiden palveluun, tavoitteena nostaa yritysten palvelu keskitasolta ylemmäksi. Haluamme että meidät muistetaan ja meille halutaan uudelleen ja uudelleen, liikevaihtomme kasvu piilee yritysasiakkaissa ja siihen alamme panostamaan koko tiimin voimin. Saimme erittäin hyviä ajatuksia purettua fläppitaululle ja niistä muodostin yhteiset pelisäännöt, joiden mukaan palvelemme henkilöstä riippumatta:

  • Valmistaudu asiakkaiden tuloon, käytä työvaatteita (opiskele heidän ohjelma hyvin, lajit, ruoka, ohjaajat, tilat), tee valmistelevat toimenpiteet esim. mailat/pallot valmiiksi tiskille ja kirjoita itsellesi "key points" muistiinpanot.
  • Vastaanotto heti asiakkaiden/ryhmän saapuessa: Esittele itsesi, toivota tervetulleeksi, anna hyvä ensivaikutelma (Hutungin imago), kerro missä heidän tilat sijaitsee, missä wc:t/pukuhuoneet, missä heidän valitsemat aktiviteetit, kuka/ketkä ohjaa lajeissa, kerro että olet valmiudessa auttamaan heitä palvelutiskillä (jos vuoro vaihtuu, kerro kuka auttaa sinun lähtiessä), ryhmän saapuessa kerralla ota porukka haltuun ja kerro edellä olevat.
  • Hutunki shotti (suunnitellaan terveysshotti, joka annetaan heti saapuessa asiakkaalle)
  • Ole yritysasiakkaan saatavilla (käy esim. kokoustilassa kysymässä onko kaikki hyvin, tarvitsevatko vettä tai muita virvokkeita tilaan, seuraa asiakkaita ja mene oma-aloitteisesti auttamaan keilahalliin pallojen valinnassa, ratojen käynnistyksessä, ohjaa heidät tiloihin esim. saunakabinettiin).
  • Lähtiessä kiitä asiakkaita (loppusanat), anna Hutunki flyer mukaan ja toivota tervetulleeksi uudelleen.
  • Asiakaspalautelomake s-postiin jälkikäteen-> Roosa hoitaa.



Keskustelimme että kaikkien tulisi olla selvillä asiakkaan ohjelmasta palvelutason ollessa erinomaista, oli kyse kiipeilynohjaajasta, kokista tai asiakaspalvelijasta. Kun koko tiimi palvelee omalla osa-alueellaan, kokemus on kokonaisvaltaisempi ja asiakkaalle jää ammattimainen kuva koko henkilöstöstämme. Yritysasiakkaat olettavat että homma on meillä hallussa ja tilauksen varannut henkilö ei useimmiten ole paikalla näissä tilaisuuksissa vaan "lähettää" ryhmän meidän hoidettavaksi. Jotta tälläinen palvelutason nosto on mahdollinen se vaatii ennen kaikkea luottamusta, jokaisen tulee voida luottaa että henkilöstä riippumatta näitä pelisääntöjä noudatetaan, tehdään yhdessä työstämme entistä merkityksellisempää ja jätetään tiimin voimin positiivinen muistijälki näihin ihmisiin keitä saamme palvella.

Muistuttelimme mieleen johtoryhmän vastuualueet sekä kävimme läpi Roosan uuden roolin yrityksessämme. Roosa opiskelee oppisopimuksella gradialla hieman lisää ammattitaitoa tätä uutta roolia varten ja tässä Roosan uudet vastuualueet:

ROOSA HOVIKOSKI/ TOIMISTOASSISTENTTI
Liiketoiminnan Ammattitutkinto (myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala) 24.9.2024-31.12.2025

•Asiakaspalveluhenkilöiden perehdytys työhön•Rekrytoinneissa avustaminen•Laskutukset, asiakkuuksien hallinta ja asiakaskokemuksen kehitystyö•Käteisen rahan laskeminen /täsmäytyksetasiakaspalvelu@hutunki.fi sähköpostin hoito•Tarjousten luominen, myyntityö•Somistus/ esillepano/ kattaukset •Yritysasiakkaiden hostaus aamupäivän tilaisuuksissa•Johdon assistentti-> apukäsi tarvittaessa •Sairaslomatuuraukset tarvittaessa•Markkinoineissa avustaminen, sisällön suunnittelu ja tuottaminen


Tämän jälkeen muistuttelimme mieleen varhaisen välittämisen toimintamallin, otetaan ongelma käsittelyyn heti sen ilmetessä eikä jäädä pyörittelemään sitä mieleen yön yli tai pahimmassa tapauksessa vielä pidemmäksi aikaa. Mitä nopeammin ongelma otetaan käsittelyyn, sitä helpompaa työnteko on, jokaiseen ongelmaan on aina olemassa ratkaisu. Muistetaan että kaikki olemme saman arvoisia, kukaan ei tuomitse toista oman tulkinnan mukaan, kukaan ei puhu pahaa toisesta selän takana, kaikki voidaan luottaa toisiimme ja kaikilla meillä on yhteinen päämäärä= palvella nyky asiakkaita niin hyvin, että saamme uusia asiakkaita heidän suosittelemana. Jokainen meistä on erilainen, hyväksytään toistemme erilaisuus, tehdään siitä meidän voimavara. Et koskaan voi tietää mitä toinen ihminen käy elämässään läpi, jätä siis turhat tulkinnat pois ja avaa keskustelu faktojen pohjalta. Varhaisen välittämisen toimintamalli on hyvän työilmapiirimme peruskivi, kun kaikki noudatamme tätä, työyhteisössämme säilyy rauha ja rakkaus! <3

Kävimme palaverissa myös läpi miksi business coaching work shopit ovat niin tärkeitä, Work shopeissa tulemme kehittämään teidän itsetuntemusta ja sitä kautta teidän on helpompi myös ymmärtää muita ihmisiä asiakaspalvelutyössänne. Positiivisesta psykologiasta tuttu kognitiivinen kolmio on yksinkertainen keino hahmottaa ihmisen ajattelua, tunteita, toimintaa.
Pelkistetään ihmisen ajattelun, tunteiden ja toiminnan välistä yhteyttä, jotta sitä voitaisiin tiedostaa ja kehittää optimaalisempaan, sinulle terveellisempään suuntaan.
Kaikkea kolmea kohtaa voidaan hallita ja sitä kautta tuottaa tärkeitä oivalluksia ja tarvittavia muutoksia elämiinne.

On hyvä tiedostaa että meillä on yli 60 000 ajatusta päivittäin, joista yli 90% on alitajuisia eli tiedostamattomia. Jos nämä ajatukset ovat voittopuoleisesti rajoittavia tai negatiivisia, harvoin toimintamme on positiivista. Jos meillä on paljon tiedostamattomia negatiivisia uskomuksia, tunnelukkoja, virhetulkintoja, näillä voi olla hyvin negatiivinen vaikutus elämäämme, koska arkinen käyttäytymisemme on hyvin alitajuista ja vaistonvaraista. Näemme ympärillä olevan maailman sen väristen lasien läpi, mitä "ohjelmointeja" alitajunnassamme on.
Esimerkki asiakaspalvelusta:
Asiakas voi kantaa mielessään uskomuksen tullessaan meille, se vaikuttaa hänen tunteisiin, ja aiheuttaa fyysisen reaktion joka voi johtaa negatiiviseen toimintaan. Meillä on mahdollisuus murtaa asiakkaan uskomus positiiviseksi kokemukseksi ja kääntää hänen ajattelu rakentavampaan suuntaan, silloin asiakas ei huomaa meidän puutteita, vaan keskittyy siihen hyvään oloon, mitä meillä käydessään saa.

Work shopeissa opetellaan keskittämään energiat siihen mihin pystyy vaikuttamaan. Näissä käyminen on henkisen hyvinvoinnin kehittämistä ja aikaa oman mielen rauhoittamiseen. Mitä vähemmän ihminen tiedostaa omia ajattelumallejaan, sitä vähemmän hän voi vaikuttaa itseensä ja elämäänsä. Tehdään tulkintoja jatkuvasti ympärillä tapahtuvista asioista ja ihmisistä, jotka eivät ole useinkaan totta. Eli positiiivinen ajatus - positiivinen tunne - positiivinen toiminta = positiviinen elämä
Mihin mieli keskittyy, se kasvaa elämässämme. Keskittymällä yhteen asiaan kerrallaan mieli ja keho rauhoittuu. Keskittymällä työn laatu ja tehokkuus paranee, jättäkää siis jatkuva puhelimen seuraaminen pois työajalta.

Päivitimme yhdessä myös yrityksemme arvot ryhmätyöskennellen:

  • Terveys ja hyvinvointi (työntekijällä vastuu pitää huoli työkyvystään, työnantaja tarjoaa mahdollisuuden henkisen- ja fyysisen hyvinvoinnin kehitykseen)
  • Avoimuus toisiamme kohtaan työyhteisönä, asiakkaitamme kohtaan helposti lähestyttävyytenä.
  • Kunnioitus itseämme kohtaan ja toisiamme kohtaan.
  • Vastuullisuus & vastuun ottaminen työyhteisön toimivuudesta, toistemme ymmärtämisestä esim. yrittäjien riski ja omasta työstämme.
  • Auttaminen kohdellaan toisiamme auttaen, näytetään asiakkaille auttamisen halumme ja imagomme. "Ei Hutunki tekemällä lopu".
  • Siisteys asiakas aistii jo sisään tullessa tämän arvon, puhtaus näkyy pinnoilla ja tuntuu ilmassa raikkautena. Siistissä ympäristössä työn teko on mukavampaa ja ajattelu selkeämpää.
  • Yhteisöllisyys ollaan kuin yhtä perhettä, kohdellaan jokaista asiakasta samanarvoisesti, ollaan joustavia asiakkaita ja toisiamme kohtaan.

Arvotyöskentely on tärkeää ja antaa meidän työllemme suunnan, noudattakaamme siis kaikki näitä ja jokaisen antaessa panostuksen arvojen toteutumiselle se näkyy varmasti myös asiakkaillemme ja vetää ihmisiä puoleensa.

Hutunki tiimin tavoitteet kaudelle -24-25 ovat:

•KASVATTAA TUNNETTUUTTA YRITYSASIAKKAIDEN LISÄÄMISEKSI•NOSTAA PALVELUTASO JKL HUIPULLE-> ASIAKAS VALITSEE MEIDÄT UUDELLEEN•AUTTAA ASIAKKAITAMME LISÄÄMÄÄN HYVINVOINTIAAN ARJESSA•HYVINVOINTIPÄIVÄT•HUOLEHTIMINEN ASIAKKAAN TARPEISTA KOKONAISVALTAISESTI•KEHITTÄÄ ASIAKASPALVELUAMME TEHOKKAAMMAKSI•WISE JÄRJESTELMÄN OPETTELU YHTEISESTI•HENKILÖKUNNAN KOULUTUKSET & HENKISEN HYVINVOINNIN WORK SHOPIT•LIIKEVAIHDON NOSTO -> KANNATTAVUUS-> KULUJEN KARSIMINEN-> PUSKURI•INVESTOINNIT PELIOLOSUHTEIDEN KEHITTÄMISEKSI•TIIMITYÖ -> TSEMPPIHENKI-> JOKAISEN HYVÄ OLLA MEILLÄ TÖISSÄ

Hutunki tiimin työhyvinvointisuunnitelma tulevalle kaudelle:•Work shopit syksyllä 2, keväällä 2.•Asiakaspalvelun itsearviointikeskustelut•Pikkuiset joulut•Palaverit kerran kuukaudessa. •Kehityskeskustelut alkuvuosi -25.•Kevään tyhypäivä•Suomipopit

Tulevia tapahtumia:

•Kohinakeidas 9.8. klo 10-15.00•Terdellä kahvia/mehuja/makkaraa/ jätskipakkanen->myynti terassilla •Happeen lämäripiste: Heimo hirvi tasatunnein 15min ajan, Jonne Junkkarinen jakaa nimmareita•Minigolf ilmaiseksi, padel kokeilut 30min ilmaiseksi•Koko kohinoiden ajan -20% lajeista alea 8.8.-11.8.•Ryhmäliikunnan ilmaiset kokeilut 13.8. /15.8.•Kiipeilykerhot kaiken ikäisille syyskuusta alkaen Mikael


“Parhaat asiat tapahtuvat monesti mukavuusalueesi ulkopuolella, hyppää siis säännöllisesti kohti epämukavuusaluetta.” T: Tj <3

Kiitos kun luit ajatuksella loppuun saakka.